De Nederlandse toeristische sector staat centraal in de nieuwe talkshow “De Streektafel”, waarbij een divers palet aan gasten aan tafel schuift om de laatste trends en ontwikkelingen in de branche te bespreken. Van landelijke experts tot lokale leiders, “De Streektafel” biedt een platform voor diepgaande gesprekken over recreatie, ondernemerschap en toerisme, met een focus op zowel landelijke als regionale impact.

De show behandelt een breed scala aan onderwerpen, zoals duurzaamheid binnen het toerisme, economische uitdagingen voor recreatieondernemers, en de rol van overheden en organisaties in de promotie van toeristische activiteiten in Nederland.

In de eerste aflevering komen onder meer de effecten van toerisme op kleine gemeenschappen, de invloed van technologie op de recreatiebranche, en de ontwikkeling van lokale attracties aan bod. Tafelgasten zijn onder andere Goof Lukken, een expert in (strategisch) management, marketing en communicatie binnen de toeristische en vrijetijdsbranche, verbonden aan de Breda University of Applied Sciences (BUAS), en een regionale ondernemer wiens unieke benadering van gastvrijheid lokaal voor opschudding zorgt.

Met ‘De Streektafel’ krijgen kijkers inzicht in de succesverhalen, de uitdagingen en de dynamiek van de complete toerismesector, die van belang zijn voor het volledige spectrum van dag- en verblijfsrecreatie en het gerelateerde bedrijfsleven. Dit varieert van grote hotelketens en recreatieparken tot kleinschalige B&B-eigenaren en andere gerelateerde ondernemingen.

“De Streektafel” is een kwartaaluitzending en vindt vier keer per jaar plaats, waarbij iedere aflevering wordt geproduceerd op verschillende locaties door het hele land. Elke editie brengt nieuwe kennis en inzicht, evenals aandacht voor ‘greens’ en ontwikkelingen die de vrijetijdssector vormgeven. Deze opzet versterkt niet alleen het begrip van de huidige staat van toerisme maar ook de voortdurende innovatie binnen de sector.

“De Streektafel” wordt opgenomen op locaties die relevant zijn voor de sector en fungeert tegelijkertijd als netwerkbijeenkomst voor professionals uit de recreatie- en toerismesector van Nederland en België. Mis het niet en noteer de volgende data in uw agenda voor een dosis inspiratie en innovatie binnen de toerisme- en recreatie-industrie.

De eerste uitzending van “De Streektafel” staat gepland voor het tweede kwartaal in Brabant.

Meer berichten

Word jij de beste camperlocatie van 2026?

Gezocht: Ondernemer voor innovatief camperlocatie concept Ben jij een gedreven ondernemer in de recreatiesector en klaar voor een uniek project? RICHARD MARTIN BV is op zoek naar een ondernemende partner in Nederland en/of België die het avontuur wil aangaan met een vernieuwend concept rondom camperlocaties. Waarom nu? De campermarkt is

Lees meer »

Frans Thuis: het inspiratieplatform van Frans Duijts

Samen met Frans Duijts introduceer ik met trots zijn nieuwe project, ‘Frans Thuis’. Dit inspiratieplatform zal Nederland laten kennismaken met de prachtige regio’s de Betuwe en Maas en Waal. ‘Frans Thuis’ biedt een unieke mix van boeiende content en nieuwe muziek van mijn hand, en dient als opmaat naar het

Lees meer »

Waterfront Market Dubai: een sensatie

Het bezoek aan de Waterfront Market in Dubai (8 maart 2024) was op meerdere fronten een openbaring. Deze unieke locatie herbergt vier verschillende soorten markten: een vleesmarkt, waar de geur van vers geslachte dieren (dierenliefhebbers en vegetariërs mijden deze plek beter)  in de lucht hangt en het vakmanschap van het

Lees meer »

Order ahead: contactloze technologie wordt de norm

De COVID-19 pandemie heeft een onomkeerbare verandering teweeggebracht in de wereldwijde adoptie van contactloze technologie. Aanvankelijk ingezet als een reactie op gezondheidsrisico’s, zijn digitale en contactloze oplossingen nu een permanent onderdeel van onze maatschappij. Deze technologieën hebben zich ontwikkeld van een tijdelijke noodzaak tot een duurzame trend die zowel de

Lees meer »